π—¦π—Ÿπ—”π—£π—˜π—‘ π—•π—˜π—Ÿπ—”π—‘π—šπ—₯π—œπ—π—ž 𝗩𝗒𝗒π—₯ π—šπ—˜π—­π—’π—‘π——π—˜ π—Ÿπ—˜π—˜π—™π—¦π—§π—œπ—L

Voldoende en goed slapen is een belangrijk onderdeel van een gezonde leefstijl, het heeft namelijk invloed op jouw gezondheid en op je gewicht. Slaapbehoeften verschillen per persoon, maar voor de meeste mensen is dit 7 – 8 uur.

Je hebt een slaaptekort als je minder dan 6 uur per nacht slaapt. Langdurig slaaptekort verhoogt het risico op overgewicht en obesitas.

Het risico wordt hoger door een aantal gevolgen van slaaptekort: door vermoeidheid ben je minder actief overdag (minder beweging), je dag duurt in uren langer waardoor je meer kan eten, disbalans van het honger- en verzadigingshormoon en de hersenen maken meer beloningsstofjes aan nadat jij (ongezond) hebt gegeten, dit geeft een prettig gevoel.

Er zijn veel tips die je kunt toepassen om het slaappatroon beter te maken. Het hoeft niet moeilijk te zijn. Kleine aanpassingen kunnen al voor grote resultaten zorgen.

Heb jij last van slaapproblematiek? Dan is het goed om samen met de leefstijlcoach en/of slaapspecialist de oorzaak hiervan bespreekbaar te maken.

Kijk voor meer informatie op onze gloednieuwe leefstijlwebsite https://www.leefstijlzeewolde.nl/onderdeel/slaap/. Of neem contact op met ons via mail: info@fysiohoutwal.nl of tel.nr.: 036 522 31 35

Ontwerp & realisatie: Refreshed

Foto's door: Studio Monde